28 huhtikuuta 2013

Juonia Tyttöjen Talolla

Jonkin aikaa sitten ehdotin Tyttöjen Talolle, että voisin käydä vatämässä siellä pajan vapaaehtois pohjalta. Ehdotin pajan aiheeksi kutistemuovikorujen tekemistä. Kutistemuovi on mukava ja helppo materiaali, eli kaikki onnistuvat varmasti korujen tekemisessä ja jokainen saa tehtyä helposti omannäköisiään juttuja. Perjantaina sovittiin asioita ja aivoriiheiltiin kutistemuovipajan sisältöä Tyttöjen Talon työntekijän ja harjoittelijoiden kanssa. Nyt minulla on työn alla sellaisen "istahda pöydän ääreen, tee koru ja mene tekemään jotain muuta" -pajan ohjaamiseen valmistautuminen, muutamien mallin tekeminen ja simppeleiden ohjeiden väsääminen. Tyttöjen Talo hommaa materiaalit ja minä tuon talolle oman ammattitaitoni ja tietämykseni.

Vapaaentoilen mielelläni tämmöisissä jutuissa, sillä minusta tuntuu, että kaikista osapuolista minä olen se joka saa niistä ihan eniten. Pääsen harjoittelemaan ryhmänohjausta ja saan opettaa jotain uutta ihmisille. Samalla saan itsekin syyn opetella uusia tekniikoita ja taitoja, mikä on ihan parasta. Uuden oppiminen on mielestäni tärkeintä elämässä.


Tällä hetkellä minun suunnitelmani näyttää tuolta, mutta siitä ne mallit ja ohjeet lähtevät jalostumaan. Minua harmittaa nyt tämä flunssa, sillä se vie jotenkin parhaan terän tekemisestä. Intoa ja ideoita riittäisi palaverin jäljiltä, mutta en vaan jaksa keskittyä tarpeeksi pitkään kerrallaan. Onneksi tällä ei ole vielä hengenhätää ja ehdin hyvin tehdä kaiken ennen pajan pitämistä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti